********************

pondelok 23. júla 2012

Zaváranie - čučoriedky

Krásny neskorý večer,


v piatok sa mi pritrafilo kúpiť čučoriedky (boruvky) 12 litrov a tak celú sobotu som mala o "zábavu" postarané. Najprv som sa ich dosýta najedla (asi liter) ;-)), boli mňamkové. Ďalšie išli na kompóty, teda väčšina, niečo som dala zamraziť, niekoľko fliaš som dala na liek (tak sa hovorí u nás). Dávajú sa vrstvy cukru a čučoriedok, navrch ide cukor. Nič sa s tým nerobí, postaví sa na chladné a tmavé miesto. Čučoriedky pustia šťavu do cukru. Používa sa najmä pri bolesti brucha. A samozrejme koláčik. No na ten som nemala veľa času, tak som si to uľahčila. Mala som doma tortové korpusy a trvanlivú šľahačku - vynikajúca vec (na Slovensku značka HOLE). A výsledok mňamózny. Včera bola návšteva, len sa tak oblizovali.




Výsledok:
4 -7dcl fľaše, 18 - 3,15 dcl fliaš, dve vrecúška zamrazené
 (asi po 1,5 litra). A v šľahačke na tortu. 

.... veľmi sa mi páčia háčkované klobúčiky, ale keďže moje ruky sa to doposiaľ nenaučili, tak iba takto ......

Určite viac ako polovicu rozdám príbuzným. Poslúžia mi, ako darčeky na Vianoce.


... tu sa vrství cukor a čučoriedky ....



So srdečným pozdravom
Emily

26 komentárov:

  1. Emily, máš za sebou množstvo úžasnej práce. Tak nech sa Ti Tvoja snaha v chladných mesiacoch vráti. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páni samá mňamka:-)A máš to tak krásně nafocené!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Emily, dortík vypadá fantasticky - určitě bych se olizovala až za ušima. A borůvky - no prostě dobrota. Krásný den ... Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tomu říkám borůvkový mazec :o) ale kdyby se mi podobná koupě naskytla, taky bych neváhala! Pá, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Emilko, to ses tedy činila! Borůvky miluji, zaujal mě nejen tvůj nádherný dort, ale i ty proslezené. Asi bych předstírala bolest každou chvíli :o) A kloboučky si na skleničky taky vymyslela parádně!
    Přeji pohodový den, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Emili to je úplné borůvkové mámení!A borůvky proložené cukrem musí být ta nejlahodnější medicína.Hned bych si dala.
    Krásný prosluněný den,Alena.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. 12 litrov ? ... to by sa mi o nich aj snívalo, zvykla som kúpiť 2-3 l iba na ten liek :) Torta vyzerá veľmi dobre, ale túto šľahačku nepoznám, kde sa dá kúpiť?
    J.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som tiez uz zavarala :) a este som si doobjednala tak sa k tomu este dostanem. Super torta a nazdobene flase. Pekny den. Nellie

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Andrejka, ďakujem, v zime sa zíde každý vitamín.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ďakujem Miška, to bolo len tak narýchlo.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Možno by Ti chutil, len som dala podľa mňa málo čučoriedok.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Lenka, uvažovala som ešte o jednej takej kúpe, no neviem, či sa ešte podarí. Prvú varku by som rozdala a určite aj z druhej minimálne polovicu. Tak uvidíme.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Helenka, radšej buď zdravá a čučoriedky papaj len tak, nie ako liek.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ahoj Ališa, tú medicínku som prvýkrát jedla u svokry, je naozaj dobrá.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ahoj Janka, určite ju mate aj v Ke, predajňa AGRO MILK.
    Niekedy hodím foto obalu, keď nezabudnem ;-).
    Milka

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Nelka, aj ja ešte uvažujem o jednej varke, ak sa podarí.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  17. neviem ktoré foto obdivovať skôr, všetky sú nádherné a aj výsledok, si šikuľka! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Diki Ivetka, Ty máš fantastické recepty.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Emilko, všechny borůvkové výrobky lákají... Hned bych se zakousla. Hezký den! R

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Emilko,Ty jsi borůvková královna,takový dort to je nádhera,asi máš modrou i pusu..chichi.přeji krásné léto ...Daja

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Emily, koukam ze jsme meli stejnou napln prace, akorat ty jsi to pojala ve velkem :o) Kloboucky jsi vyresila na jednicku a i ten dort vypada nadherne. Moc me zaujala ta boruvkovo-cukrova sklenice. Jak dlouho to vydrzi? Hezky den, Katerina

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Ahoj Daja, máš pravdu, všetko bolo modré.
    Krásny deň.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ahoj Katka, ďakujem pekne. Tie čučoriedky prekladané cukrom som videla a jedla prvýkrát u svokry a myslím, že vydržia dosť dlho, keď sú uložené v chlade. Svokra to mávala v špajzke.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť